GDPR Dataskyddsförordningen

Information om behandling av personuppgifter

på Apladalens Trafikskola AB

Vi på Apladalens Trafikskola AB anser att personlig integritet är viktigt. Du ska känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss.

Personuppgift och behandling av personuppgifter

Personuppgifter är alla uppgifter om en levande fysisk person som direkt eller indirekt kan kopplas till den personen.

Anledningen till att vi behöver behandla dina personuppgifter är att vi måste kunna genomföra den utbildning som du köpt av oss eller leverera de produkter du köpt genom oss. Vi behandlar i huvudsak uppgifter om ditt namn, personnummer, adress, mejladress, telefonnummer, bank- eller kreditkortsuppgifter om du handlar i e-handeln och de uppgifter som du eventuellt gett om närmast anhörig. Vi får uppgifterna från dig. Adressuppgifterna hämtar vi från folkbokföringen genom vårt IT-system OPTIMA.

Personuppgiftsbiträden

För en del uppgifter anlitar vi andra företag. Till exempel anlitar vi STR Service AB som levererar IT-systemet OPTIMA till oss med Elevcentralen. STR är då personuppgiftsbiträde till oss. Vi kontrollerar personuppgiftsbiträden för att se till att de garanterar säkerheten och sekretessen för personuppgifterna. När vi anlitar personuppgiftsbiträden är det bara för att uppfylla de avtal och samtycken vi har mellan oss och våra kunder. Inga andra syften finns med behandlingen.

Myndigheter som är självständigt personuppgiftsansvariga

Vi delar även dina personuppgifter med vissa myndigheter, t. ex Transportstyrelsen och Trafikverket, när vi måste lämna ut dem enligt lagen t. ex för att du ska kunna ta körkort.

Myndigheterna blir då självständigt personuppgiftsansvariga.  Du får vända dig direkt till den myndigheten om du är missnöjd med något angående hanteringen av dina personuppgifter där.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar aldrig dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för syftet. Vissa betalningsuppgifter måste vi spara i sju år p g a lagstiftningen om bokföring.

Dina rättigheter som registrerad

Du har rätt att få ett utdrag som visar vilka personuppgifter vi har registrerade om dig. Du kan begära att vi rättar felaktiga uppgifter om dig. Du kan också begära radering av dina uppgifter, om inte annan lagstiftning eller avtal mellan oss förhindrar det. Du har även rätt att begära att vi flyttar dina personuppgifter t. ex ifall du vi byta trafikskola.

Du har alltid rätt att tacka nej till att dina personuppgifter används för att skicka reklam till dig från oss. Om du anser att dina personuppgifter hanterats felaktigt av oss har du möjlighet att lämna klagomål till Datainspektionen.

Personuppgiftsansvarig

Apladalens Trafikskola är personuppgiftsansvarig för den hantering av personuppgifter som sker inom vår egen verksamhet. Org. nr. 556862 – 7128. Storgatan 37, 331 31 Värnamo. Den person som är ansvarig för personuppgiftsfrågor hos oss är Anne Sandberg, anne@apladalenstrafikskola.se.

Vår E-handel

snabbt och enkelt

Manuell eller automat?

Handla när du har tid och boka sedan dina lektioner via Elevcentralen. ec.stroptima.se eller ladda ner appen "elevcentralen"

Betala med Kort eller Swish.

Vi hjälper dig

personbil, släp & moped

Apladalens Trafikskola AB har funnits i Värnamo över 60 år och är därmed den äldsta trafikskolan i stan. Vi sätter glädje, kvalité och professionalitet i centrum just för att du som kund ska bli nöjd. Vi använder oss alltid av senaste utbildningsmaterialet för att kunna ge dig det bästa på marknaden.

Receptionen: Måndag 10.00-17.00, Tisdag 13.15-18.00, Onsdag & Torsdag 10.00-17.00, Fredag Stängt

Körlektioner: Mån 8,45-18.35, Tis 8,00-17,50, Ons 7.00-18.35, Tors 7.00-18.35, Fredag 8.00-14.40

OBS: Vid Introduktionsutbildning på torsdagar, inga sena körlektioner.

Hitta till oss

Apladalens Trafikskola AB